JADŁOSPIS na 10 dni (po przebudowie organizmu).

Przykładowe dania, które niekoniecznie musimy zjadać w całości (lepszy jest niedosyt jak przesyt)

Śniadanie:

  • jajecznica(100 g) 4 do 7 żółtek na słoninie lub maśle lub smalcu, lub omlet z powidłami
  • mogą być jajka ugotowane na twardo (jemy tylko żółtka 4-7 szt.) można polać majonezem
  • można przygotować pastę (żółtka zalać gęstą śmietaną słodką lub kwaśną + przyprawy)
  • zawsze wskazane są dodatki typu: szczypiorek, czosnek, cebulka, koperek, nać pietruszki

Nie pijemy herbat przyspieszających przemianę materii.

Po przebudowie do śniadania można dodać więcej tłuszczu ograniczając białko czyli boczek, podgardle.

Pamiętajmy o zachowaniu proporcji: 0,5 g – 0,8 g Białka – Tłuszczu do syta i  0,5 do 0,8 Węglowodany

I dzień
Obiad: 50 – 100 g boczku, warzywa

II dzień
Obiad: 50 – 100 g wątróbki pieczonej z cebulą , warzywa

III dzień
Obiad: 50 – 100 g kaszanki na skwarkach boczku, warzywa

IV dzień
Obiad: 50-100 g boczku świeżego rozbić i zrobić kotlety z jajkiem, warzywa

V dzień
Obiad: ugotować ogony lub nóżki świńskie lub uszy świńskie i zjeść 1 szt. w zależności od potrzeb, warzywa

VI dzień
Obiad: kotlet z karkówki 100g ( panierka z żółtka), warzywa

VII dzień
Obiad: golonka 100 g, warzywa

VIII dzień
Obiad: żeberka 150- 200 g, warzywa

IX dzień
Obiad: bigos 200 g, warzywa

X dzień
Obiad: pieczeń z łopatki wieprzowej lub karkówki warzywa

Do obiadów dodać: sezonowe warzywa lub korzystać z mrożonek.

Można przyrządzać wszelkiego rodzaju sałatki ale wyłącznie z warzyw GOTOWANYCH.

Pijemy najlepiej wodę z sokiem z cytryny lub dodatkiem 2 łyżek innego niesłodkiego soku

Zjadając warzywa musimy zwrócić uwagę na ilość węglowodanów (+/- 10-15% w górę lub dół). Aby spożyć należną ilość węglowodanów trzeba zjeść około 0,5 kg warzyw i 150 -200 g ziemniaków.Pamiętać o posypywaniu zieleniną

Można wypić  wino-wytrawne, koniak, kawę. Nie ma określonej pory spożywania posiłków, jemy gdy jesteśmy głodni. Wszystkie należne produkty najlepiej spożyć do godz. 18:00. Więcej białka i tłuszczu do wcześniejszych posiłków, węglowodany odwrotnie.

Każdy posiłek zjadamy bardzo wolno 20-30 min.

Uwaga najważniejsza: każdy jest inny, dlatego najlepiej skorzystać z porady lekarza znającego zasady żywienia optymalnego lub doświadczonego doradcy żywienia optymalnego.